DANVA netværket KOMFOR afholdt onsdag møde i Vandhuset. Kommunikationsmedarbejdere, informationsmedarbejdere, og journalister fra landets vandselskaber mødtes for at puste nyt liv i netværket og i samarbejdet.
Katrine Ringgaard JørgensenDer var stor gensynsglæde at spore, da DANVAs netværk, KOMFOR, onsdag morgen mødtes i vandhuset i Skanderborg efter tre års pause fra fysiske møder. Kommunikationsansatte fra store og små vandselskaber og med bred geografisk spredning havde prioriteret hinandens selskab for en dag med det endemål at få pudset rammer og indhold for møderne af på det efterhånden 10 år gamle netværk.
Der var enighed om, at timingen syntes rigtig til et netværkstjek, nu hvor corona havde sluppet sit hårde greb om fysiske møder, og samtidig var flere nye kommet til det seneste år. Kursuslokalet var også fyldt med energi og motivation, da erfarne og nye netværksmedlemmer udvekslede holdninger om 'det ideelle netværk' og arbejdede sig frem mod et nyt kommissorie for KOMFOR 2.0.
Mødet var fra DANVAs side også en kærkommen anledning til at knytte et stærkere bånd mellem vandselskabernes ordekvilibrister og kommunikationsteamet i vandhuset. For som kommunikationschef, Karsten Bjørno, udtrykte det i sit korte oplæg om PA-arbejde og nye tendenser i vandbranchen, så er der ingen historier gemt i skabene i vandhuset, så DANVA er dybt afhængig af de gode historier fra vandselskaberne for at få succes med bl.a. lobbyarbejdet. Det samme gjorde sig gældende for Mads Volquartz, der opfordrede KOMFOR til at melde ind med store og små historier til medlemsbladet DANSKVAND, der har til formål at dele viden mellem medlemmerne.
Kommunikationsnetværket KOMFOR er for alle ansatte i vandselskaber blandt DANVAs medlemmer med en kommunikationsfaglig rolle.
I netværket inspirerer vi hinanden, sparrer om kommunikationsfaglige udfordringer og deler ny viden, løsninger og materialer i stor stil.
Har du lyst til at høre mere eller simpelthen hoppe med på et kommende møde i netværket, så kontakt netværkets tovholder hos DANVA, Katrine Ringgaard Jørgensen, krj@danva.dk / 28 57 85 89
Om eftermiddagen gik Julie Gaardsdal fra DIN Forsyning kort på banen. Hun signalerede ægte netværksånd med en invitation til de øvrige vandselskaber om at koble sig på selskabets kampagnesucces, ’Rent land – rent vand’, der har fået over 300 private og erhvervskunder til at flage for deres sprøjtefrie grunde. Alle med interesse for at høre mere kan kontakte Julie jmg@dinforsyning.dk.
Dagen sluttede med at videndeling blev kombineret med nye SoMe-kompetencer, da LinkedIn-ekspert, Tonny Mikkelsen, klædte deltagerne på til at få succes med at bruge den populære videndelingsplatform. Spørgelysten var stor om bl.a. indholdsproduktion, algoritmer og effektmåling, og deltagerne kunne tage hjem med en fyldt netværkskonto, ny viden og en bunke konkrete planlægningsværktøjer klar til brug, når den daglige drift kalder igen torsdag morgen.