Verdenskongressen i København i 2020 er ikke bare en kongres, hvor udstilling og posters pakkes ned og deltagere tager hjem efter 4 dage med nye visitkort i lommen fyldt op af fornyet inspiration. Det er meget mere end det. Det er en unik mulighed for at sætte Danmark og danske vandløsninger på verdenskortet, og kongressen spiller direkte ind i Vandvision 2025, som branchen vedtog med Miljøministeren i spidsen tilbage i 2015. En vision der har som mål at fordoble dansk eksport af vandteknologi og skabe 4000 nye arbejdspladser.
IWA2020 er samtidig en kongres, som skal sættes ind i en kontekst af en række verdenskongresser og IWA aktiviteter og skabe et eftermæle, som støtter op om IWAs strategi og programmer. IWA ønsker at være en central global spiller i forhold til at skabe de forandringer og udvikle de løsninger, der overkommer de globale udfordringer omkring kraftig stigende urbanisering, mangel på rent vand og sanitet og klimaændringer, der skaber både oversvømmelser og tørke.
Så hvordan får vi fra dansk side det ud af kongressen, vi ønsker? Det gør vi selvfølgelig først og fremmest ved at markedsføre kongressen og Danmark og sikre størst mulig deltagelse fra hele verden. Men lige så vigtigt er det at sikre, at der er sammenhæng mellem danske ambitioner og ønsker og kongressens eftermæle, og det kan vi blandt andet gøre ved at engagere os i IWA’s konferencer, programmer, specialistgrupper mm. og gøre os synlige med danske kompetencer og løsninger helt ind i maskinrummet af IWA og IWAs medlemsaktiviteter. Ikke bare under kongressens 4 dage men fra nu og de næste 3 år, indtil kongressen løber af stablen. Her kan du gøre en forskel og samtidig udnytte et globalt netværk til vandspecialister og ledere fra hele verden.
IWA afholder et væld af forskellige konferencer. Flagskibet er verdenskongressen, som holdes hvert andet år. Den næste kongres holdes i Tokyo 16.-21. september 2018. Den danske udstilling arrangeres i Tokyo af DWTG og DI i samarbejde med IWA Denmark, DANVA og State of Green. Vi forventer at være til stede i stort antal med involvering i platform sessions, workshops, highlevel panels, udstilling, forums mm. Se uddybende beskrivelse af kongressens elementer her.
Strategiske programmer:
IWA arbejder med 3 strategiske programmer under den nuværende strategi: Cities of the Future, Basins of the Future og Water and Sanitation Services.
For alle tre programmer gælder, at vi fra dansk side har meget at byde ind med, og danske løsninger kan direkte understøtte programmerne og bruges til at eksemplificere f.eks ”Principles for Water Wise Cities” - et værktøj lanceret på verdenskongressen i Brisbane under Cities of the Future programmet. Se f.eks. waterstories som giver et direkte udstillingsvindue til hele verden på
www.iwa-network.org/projects/water-wise-cities
Specialistgrupper:
Specialistgrupperne arbejder bottom up og er stedet for netværk og faglig sparring på et utal af mere eller mindre specialiserede områder. Grupperne afholder specialistkonferencer, udgiver artikler og er repræsenteret i IWA Strategic Council. Arbejdsstedet er IWAs medlemssite IWA Connect. Nogle specialistgrupper holder fysiske møder i forbindelse med kongresser. Der er i øjeblikket 49 specialistgrupper. Urban Drainage specialistgruppen er en af de mest aktive grupper, den største og nok også den med hidtil størst dansk involvering. Deltagelse i specialistgrupper kræver medlemskab af IWA.
Medlemskab af IWA giver en række medlemsfordele så som medlemsrabat ved konferencer, adgang til medlemssitet Connect og et globalt netværk til kolleger i vandbranchen, modtagelse af tidsskriftet The Source samt mulighed for publicering af artikler. IWA opererer med 3 typer af medlemskab: Individual, Corporate og University som alle giver medlemsfordele i en eller anden udstrækning.
I Danmark er vi på nuværende tidspunkt 48 individuelle medlemmer og 10 virksomhedsmedlemmer. Hertil kommer 80 nominerede medlemmer, som via virksomhedsmedlemskaber er udpeget af deres virksomhed og kan gøre brug af medlemsfordelene. Overvejer du at tegne medlemskab af IWA, er det et rigtig godt tidspunkt at gøre det nu, da du kan få rabat på konferencegebyret ved kongressen i Tokyo i september 2018 og i København i 2020. Desuden støtter du op om dansk commitment frem mod 2020 ved at være en aktiv del af IWA og IWAs aktiviteter.
IWA Denmark er Governing Member i IWA og har stemmeret ved IWAs generalforsamling, som er IWAs øverste myndighed. IWA Denmark består af virksomheder, forsyninger, myndigheder, universiteter og uddannelsesinstitutioner. Ved at være medlem af IWA støtter du dansk engagement som Governing Member og vores forberedende aktiviteter frem mod 2020 samt rejselegatet, der tildeles unge i vandsektoren. Medlemskab af IWA Denmark giver ikke medlemskab af IWA, så for det fulde udbytte og engagement frem mod 2020 er det en fordel at tegne medlemskab både i IWA og IWA Denmark.
Se IWA Denmarks hjemmeside for mere information her.
Kontakt Helle Katrine Andersen, formand IWA's danske nationalkomite og medlem af IWA Board of Directors, hka@danva.dk, tlf. 30275042.
Danva bruger cookies til at gøre hjemmesiden mere brugbar og give dig en bedre oplevelse samt til statistik. Du kan til- og fravælge cookies herunder og til enhver tid trække din accept tilbage ved at klikke på ‘ikonet’ i bunden af siden.
Læs mere i vores Cookiepolitik
DANVA er dataansvarlig, og vi sikrer, at dine persondata behandles i overensstemmelse med lovgivningen.
Du er velkommen til at rette henvendelse til os for at høre om person-databehandlingen, få indsigt i dine data, ajouføre din persondata – eller gøre brug af nogle af de øvrige rettigheder, du har, jf. den nye Data-beskyttelseslov.
Navn: DANVA
Adresse: Godthåbsvej 83, 8660 Skanderborg
CVR: 29031215
Telefonnr.: 7021 0055
Mail: persondatahenvendelse@danva.dk
Website: www.danva.dk/privatlivspolitik
Personoplysninger
Generelt
Personoplysninger er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter vores website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, deltager i konkurrencer eller undersøgelser, melder dig ind i foreningen, registrerer dig som bruger eller abonnent, foretager køb via websitet eller ved øvrig brug af services.
Gennemskuelig og fair databehandling
Når du stiller dine persondata til rådighed for os, vil det klart fremgå, til hvilke formål dine persondata vil blive anvendt.
Vi anvender denne type data om dig
Vi anvender data om dig for at:
De data, vi anvender, omfatter:
Formål og retsgrundlag for vores behandling af dine persondata
Formålet med vores behandling af dine personoplysninger er følgende:
Vi behandler kun dine oplysninger i det omfang, som det er nødvendigt for at opfylde de formål, hvortil oplysningerne er indsamlet. Vi skal oplyse dig om vores retsgrundlag for behandling af dine oplysninger, som er følgende: Behandling af oplysninger med henblik på opfyldelse af en aftale: Persondataforordningens artikel 6, stk. 1, litra b (behandlingen er nødvendig for DANVAs opfyldelse af en aftale, som eksempelvis kontraktligt medlemskab af DANVA).
DANVA kontrollerer og opdaterer dine persondata
Vi kontrollerer, at de persondata, vi behandler om dig, ikke er urigtige eller vildledende. Vi sørger også for at opdatere dine persondata løbende.
Da vores service og ydelser er afhængig af, at dine data er korrekte og opdaterede, beder vi dig oplyse os om relevante ændringer i dine data. Du kan benytte kontaktoplysningerne ovenfor til at meddele os dine ændringer.
Indhentning af samtykke
I nogle tilfælde skal DANVA have samtykke til at behandle dine persondata. Med mindre vi har et lovligt grundlag for at behandle dine persondata, vil vi indhente dit samtykke, inden vi behandler dine persondata. Vi oplyser dig om et sådant grundlag og om vores legitime grundlag for at behandle dine persondata.
Dit samtykke er frivilligt, og du kan til enhver tid trække det tilbage ved at henvende dig til os, hvilket fremgår af afsnittet ”Du har ret til at tilbagekalde dit samtykke”.
Opbevaring af data
Dine data opbevares kun så længe, det er nødvendigt af hensyn til at opfylde DANVAs forpligtelser over for dig som kunde/medlem og interessent, og/eller for opfyldelse af lovgivning, herunder særligt bogføringslovens regler om opbevaring af bogføringsmateriale i 5 år.
Vi sletter dine persondata, når de ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som var grunden til vores indsamling, behandling og opbevaring af dine data. Er dine data følsomme, jf. persondata-forordningens artikel 9, opbevares de så længe, at dette er relevant og nødvendigt.
Videregivelse af data
Vi videregiver kun dine personoplysninger til andre, såfremt vi er forpligtet hertil via lovgivning, eller til vores leverandører i det omfang, de skal levere en ydelse, som berører dig. Herudover videregiver vi dine personoplysninger til samarbejdspartnere/koncernselskaber, såfremt dette er muligt at gøre i overensstemmelse med de persondataretlige regler. Vi overlader også dine personoplysninger til vores databehandlere. Vi har indgået behørige databehandleraftaler med disse databehandlere.
Vi har følgende databehandlere, som er med til at sikre, vi kan levere vores produkter og service:
Sikkerhed
Dine persondata er beskyttet hos os, og vi har en intern data-beskyttelsespolitik.
DANVA har udarbejdet en lovpligtig, intern IT-sikkerhedspolitik. Den indeholder interne instrukser og beskriver de tekniske sikkerhedsforanstaltninger, som DANVA har truffet, og som beskytter dine persondata mod hændeligt eller ulovligt at blive tilintetgjort, gå tabt eller blive ændret, mod uautoriseret videregivelse, og mod at uvedkommende får adgang eller kendskab til disse oplysninger. DANVA har procedurer for tildeling af adgangsrettigheder, som indebærer, at alene de medarbejdere, for hvem det er nødvendigt for udførelse af deres arbejdsopgaver, har adgang til dine personoplysninger. Vi laver blandt andet løbende back-up af vores datasæt for at undgå datatab.
Skulle der ske et sikkerhedsbrud, der resulterer i høj risiko for dine rettigheder, herunder for diskrimination, ID-tyveri, økonomisk tab, tab af omdømme eller anden væsentlig ulempe, vil DANVA underrette dig om sikkerhedsbruddet så hurtigt som muligt i det omfang, som er krævet i persondataforordningens artikel 34.
Overførsel til tredjeland
Vi videregiver persondata til rejsebureauer og hoteller ved bestilling af rejser og overnatninger i udlandet i forbindelse med DANVAs aktiviteter. I disse tilfælde beder vi om dit samtykke.
Du har ret til at få adgang til dine persondata
Du har ret til at få indsigt i de persondata, DANVA behandler om dig.
Du har ret til at få unøjagtige persondata rettet eller slettet
Hvis du mener, at de persondata, vi behandler om dig, er unøjagtige, har du ret til at få rettet dine persondata.
Du har ret til at gøre indsigelse mod vores behandling af dine persondata
Er din indsigelse berettiget, vil DANVA stoppe med at behandle persondata om dig.
Du har ret til at få begrænset vores behandling af dine persondata
Du har ret til at tilbagekalde dit samtykke
Du har ret til at trække dit samtykke til DANVAs behandling af dine personoplysninger tilbage, såfremt DANVA baserer hele eller dele af sin behandling på samtykke.
Du har ret til dataportabilitet i visse situationer
Hvis vores behandling af dine personoplysninger baserer sig på samtykke eller en kontrakt, og vores behandling er foretaget automatisk, har du ret til dataportabilitet.
Vi behandler og svarer på din henvendelse så hurtigt som muligt og senest en måned efter, at vi har modtaget din henvendelse, medmindre anmodningens kompleksitet og omfang gør, at vi ikke kan svare inden for en måned. I så fald kan svarfristen blive op til 3 måneder i alt, jf. persondataforordningens artikel 12.
Hvis du vil høre mere eller gøre brug af dine rettigheder, er du velkommen til at kontakte DANVAs persondataansvarlige.
Navn: Peter Mortensen, DANVA
Adresse: Godthåbsvej 83, 8660 Skanderborg
CVR: 29031215
Telefonnr.: 7021 0055
Mail: persondatahenvendelse@danva.dk
Du har ret til at klage til Datatilsynet
Du har ret til at klage til Datatilsynet over DANVAs behandling af dine personoplysninger.
Datatilsynets kontaktoplysninger er følgende:
Adresse: Borgergade 28, 5., 1300 København
E-mail: dt@datatilsynet.dk
Telefon: + 45 33 19 32 00
Hjemmeside: www.datatilsynet.dk
Cookies
Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Der er ingen personlige oplysninger gemt i vores cookies, og de kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus.
Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering
Hvis du sletter eller blokerer cookies, vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere, at websitet ikke fungerer optimalt, samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til.
Websitet indeholder cookies fra tredjeparter til at måle trafikken på websitet. Google Analytics har adgang til de pågældende cookies. Du kan fravælge cookies fra Google Analytics her: http://tools.google.com/dlpage/gaoptout.
Vi bruger følgende typer cookies på Danva.dk:
Navn: _ga
Beskrivelse: Registrerer et unikt ID, der anvendes til at føre statistik over hvordan den besøgende bruger hjemmesiden.
Levetid: 2 år.
Udbyder: Google Analytics.
Navn: _gat
Beskrivelse: Anvendes af Google Analytics til at drosle hastigheden på antallet af forespørgsler til serveren.
Levetid: 1 minut.
Udbyder: Google Analytics.
Navn: _gid
Beskrivelse: Registrerer et unikt ID, der anvendes til at føre statistik over hvordan den besøgende bruger hjemmesiden.
Levetid: 24 timer.
Udbyder: Google Analytics.
Navn: ecit_cookieconsent
Beskrivelse: Anvendes til styring af cookieadvarsel.
Levetid: 1 år.
Udbyder: Danva.
Navn: __RequestVerificationToken
Beskrivelse: En del af sikkerhedssystemet til at forebygge svindel og hackerangreb.
Levetid: Udløber med Session (ca. 20 minutter).
Udbyder: Microsoft.
Privatlivspolitikken er senest opdateret den 31. maj 2018