Når målgruppen flytter sig – må kommunikationen også gøre det. I coronatiden skrev VandCenter Syd bl.a. opslag på Facebook med tips til naturbesøg og hjemmeundervisning.

Nye idéer, fokus på Facebook og ”gamle historier på nye flasker”. Det er nogle af overskrifterne, når man ser tilbage på VandCenter Syds eksterne kommunikation i de cirka 10 uger (12. marts-26. maj), vi var hjemsendt under coronakrisen.

Perioden gav nye muligheder, fordi der skete noget i omverdenen. Vores målgrupper befandt sig i en ny virkelighed, som vi løbende har tilpasset os med nye ideer samt omprioritering af vores kanaler og indsatser – hvor bl.a. events og kampagner blev ændret eller aflyst.

Vi valgte at prioritere Facebook højt i perioden, da vi konstaterede en øget aktivitet blandt Facebook-brugerne. Det samme så ikke ud til at være tilfældet på LinkedIn, hvor indsatsen derfor har været ”business as usual”. På Facebook har vores opslag klaret sig bedre end ellers, og vi har fået nye følgere. Her på siden kan du se eksempler på historier, og få at vide, hvordan de opstod – og hvad vi har lært.

Fokus er her på den eksterne kommunikation og de nye muligheder. Men coronakrisen medførte selvfølgelig også både opgaver i form af driftsinformation og vigtig intern kommunikation.

Undervejs har vi ladet os inspirere af opslag fra kollegaer i andre selskaber, der lige som vi forsøgte at ramme målgruppens behov og interesser i en coronatid.