Hjemmesiden er kundernes primære indgang til drikkevandsselskabet – også i en forureningssituation. Sørg derfor for, at hjemmesiden hele tiden er opdateret med seneste nyt om situationen. Det er en god idé at have forberedt et dark-site. Et dark-site er en side, som I kun publicerer, hvis uheldet skulle være ude.

Forbered sider med informationer om drikkevandsforureningen allerede inden, den er konstateret. Sørg for, at der tilstrækkelig kapacitet på serveren.

Er der kapacitet nok på serveren?

Når der er sket en forurening, skal I regne med en større trafik, end den I normalt har på jeres hjemmeside. Kontakt jeres hjemmesidepartner for at aftale en løsning, der sikrer kapacitet nok til den ekstraordinære store trafik.

Gennemtænk overskrifterne

Det er overskrifterne, som skal få kunden til at interessere sig så meget for indholdet, at han læser hele siden. Hvis kunden kun læser overskrifterne, så får han den information, 
at: 

  • Der er sket en forurening.
  • Forureningen er sket her.
  • Der er forholdsregler.
  • Der ikke kan sættes nøjagtige datoer på varigheden.
  • Han er velkommen til at henvende sig.

Brug en FAQ

Brug en såkaldt FAQ, en liste med de hyppigst stillede spørgsmål og svar.  

Brug et kort

I kan bruge et kort for at illustrere, hvor forureningen er sket, og hvilke kunder, der er berørt af den. En let og billig metode er at bruge et Google kort. Se et eksempel på et sådant herunder.

I kan oprette et kort på www.google.dk/maps  under 'mine steder'.