Arbejd professionelt med Linkedin

Vand er kommet på dagsordenen - både herhjemme og globalt. Selv FN’s verdensmål sætter fokus på adgang til rent vand og sanitet til alle. Det momentum kan du bruge til at tiltrække og fastholde talentfulde medarbejdere og samarbejdspartnere. Og til at vise hvordan din forsyning bidrager til ejernes politiske målsætninger. Her er LinkedIn en oplagt platform til at formidle nogle af de resultater, forsyningerne har og som har gjort den danske vandbranche til en global rollemodel.

Kurset er målrettet ledere, nøglemedarbejdere og kommunikationsansvarlige i vandselskaberne.

 

Når du kommer hjem, har du:

·       en skarp LinkedIn-profil, der er optimeret til at blive fundet og skabe det rigtige indtryk

·       et udvidet netværk, så dine opslag bliver set af flere og får mere interaktion

·       en god forståelse for LinkedIn, som platform og den algoritme, der driver det

·       afprøvet forskellige indholdstyper fx tekst, billede, video, hashtags og tagging.

·       opskriften på opslag, der inddrager dine kolleger for at nå en bredere målgruppe og skabe større synlighed for din virksomhed.

Kursusbeskrivelse

LinkedIn har 530 mio. brugere på verdensplan og mere end 2 mio. i Danmark. 45 procent af brugerne har en lederstilling, og at den typiske CEO har 930 forbindelser på LinkedIn. Det betyder, at jeres kunder, samarbejdspartnere, ejere, medarbejdere og potentielle medarbejdere er på LinkedIn. Lige nu ser de dig ikke og de husker dig heller ikke. Men det kan de komme til med en professionel brug af LinkedIn.

Her lærer du om LinkedIns algoritme, som afgør, hvordan du skaber den bedste synlighed og hvor langt ud dine budskaber når.

Du får 1:1 hjælp til at gøre din LinkedIn-profil knivskarp og til at udvide dit LinkedIn-netværk. Du får en række konkrete værktøjer til at skrive et godt opslag, og du får undervisning i avanceret brug af LinkedIn herunder brug af video, billeder, hashtags og grupper.

Kurset er et heldagskursus, og der vil være forberedelse inden. Undervisere er kommunikationskonsulent Rune Kier Nielsen med erfaring fra AquaGlobe og Skanderborg Forsyning, og Jan Tøibner, pressechef i Aarhus Vand, der begge har mange års erfaring med LinkedIn som en professionel kommunikationskanal.

Du kan læse artiklen ”LinkedIn åbner døre i Aarhus og Skanderborg”, hvor Rune og Jan beskriver potentialet i LinkedIn: https://www.danva.dk/nyheder/2019/linkedin-aabner-doere-i-aarhus-og-skanderborg/]

 

Program

Velkomst og introduktion
Bag om LinkedIn - platform og algoritme
Optimering af din profil og udvidelse af dit netværk
Arbejde med profil og netværk
Den gode tekst til LinkedIn
Intro til hashtags, tags og grupper
Intro til brug af billeder og video
Øvelse med video
Sådan aktiverer du din kolleger på LinkedIn
Opsamling og afrunding

 

Undervisere

Jan Tøibner, pressechef Aarhus Vand

Kommunikationsspecialist med 20 års erfaring med virksomhedskommunikation – heraf de seneste 10 år i forsyningssektoren. Jan har stærke kompetencer inden for journalistik, strategisk kommunikation, undervisning, web, intranet, sociale medier, video og fotografi. Han er uddannet fra Danmarks Journalisthøjskole.

LinkedIn-profil: https://www.linkedin.com/in/jantoeibner

 

Rune Kier Nielsen, tidl. strategisk kommunikationskonsulent i Skanderborg Forsyning/AquaGlobe

Freelance taleskriver og strategisk kommunikationsspecialist med erfaring fra Københavns Kommune, Miljøministeriet, Klimaministeriet og senest Skanderborg Forsyning/AquaGlobe. Rune er uddannet antropolog fra Aarhus Universitet, men har hele sin karriere arbejdet med kommunikation, taler, sociale medier og presse.

LinkedIn-profil: https://www.linkedin.com/in/runekier/