Målgruppe

Kurset er 5. modul på Operatøruddannelsen og henvender sig til medarbejdere, der arbejder med vedligehold og praktisk drift, driftsledere, planlæggere og projekterende.

Mål

Målet med kurset er at give deltagerne redskaber til at forbedre kommunikation med og service overfor kunderne. 

Indhold

  • Service og kommunikation – hvordan hænger de sammen?
  • Hvad er (god) kommunikation?
  • Opfatter modtageren altid dit budskab?
  • Hvad skal vi tænke over, når vi kommunikerer
  • Betydning af dine ord og dit sprog
  • Hvordan tackler jeg besværlige kunder og kritiske spørgsmål?
  • Hvordan kan jeg undgå, at kunderne bliver sure?
  • Kunsten at stille spørgsmål og lytte
Modulet består af korte oplæg fra underviseren afvekslende med øvelser og inddragelse af dine egne erfaringer.

Underviser

Jens Steen Larsen, Larsen & Co.

Kursusleder

Britt Cramer Dalén, DANVA