DANVA er gået over til elektronisk modtagelse af fakturaer

Den 1. december 2015 gik DANVA over til elektronisk modtagelse af fakturaer. Det er således ikke længere muligt at sende almindelige fakturaer til DANVA.

 

Fakturaer skal fremover sendes til følgende EAN (GLN) lokationsnr. 5790002307805

 

Det er vigtigt, at fakturaen påføres DANVAs bestillers navn, så rette vedkommende hos DANVA modtager jeres faktura.

Hvorfor elektronisk fakturamodtagelse?

Overgangen til elektronisk fakturamodtagelse sker, fordi vi ønsker at sikre vores leverandører en hurtigere og mere korrekt behandling af fakturaer. Derudover ønsker vi at tage vare på miljøet ved at minimere papirforbruget ved elektronisk modtagelse og opbevaring af fakturaer.

Fremsendelse af elektronisk fakturaer:

DANVA anvender OIOUBL formatet til modtagelse af elektroniske fakturaer. Sender du som leverandør i dag fakturaer elektronisk til offentlige virksomheder, vil du på samme måde kunne fremsende dine fakturaer elektronisk til os. Der er ingen forskel, da vi understøtter de samme netværk, som de offentlige anvender.

Muligheder

Der er flere muligheder for at fremsende fakturaer elektronisk:                                                                                                                                           

I kan indtaste fakturaen online ved at benytte linket til Fakturaportalen: http://portal.digiflow.dk

 

Alternativt kan I anvende fakturablanketten på adressen:  http://www.sproom.net

 

Andre løsninger:

Kan dit økonomisystem skabe en elektronisk faktura, kan I bruge Nemhandelsprogrammet til at sende fakturaen med (læs mere på www.nemhandel.dk)

 

Fremsendelse af elektronisk faktura kan mod gebyr også ske via et Læs ind Bureau.

 

Vi håber, I vil tage godt imod vores valg af elekronisk modtagelse af fakturaer.

Yderligere information

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Gitte Brixensen på mail gb@danva.dk eller telefon 87 93 35 12.