Velkommen - vær beredt!

Sat på en spids, kan man sige, at der kun er to slags drikkevandsselskaber: De, der har haft en drikkevandsforurening og de, der vil opleve én af slagsen.

 

Hver forurening skaber usikkerhed og mistillid hos kunderne. Derfor er det vigtigt, at drikkevandsselskaberne handler hurtigt og effektivt i den kedelige situation. Reaktionen skal komme prompte, og et beredskab, hvor alle ved, hvad de skal gøre hvornår, skal stå klart, allerede inden uheldet er ude. Det er ikke kun det tekniske beredskab, der skal være på plads. Selskaberne skal også have opbygget et apparat, der hurtigt og effektivt kan kommunikere til berørte kunder.

 

På denne side kan I finde værktøjer, der kan hjælpe jer i jeres forberedelser af et sådant beredskab.   

Det finder du her

 

Drift Kommunikation

Artikler vejledninger, rapporter,

skabeloner og tjeklister.

Artikler, skabeloner, eksempler

og tjeklister.

 

Film

 

Skabeloner

To instruktionsfilm om forholdsregler ved en drikkevandsforurening.

Skabeloner, eksempler og tjeklister, sorteret efter hhv. kommunikation og drift.

 

Litteratur

 

 

Vejledninger og rapporter om den driftstekniske del af et beredskab.

 

De står bag materialet

Siden og materialet er resultatet af arbejdet i en undergruppe under DANVAs vandforsyningskomité. Vejledninger og rapporter er indsamlet af de tekniske eksperter i gruppen, og skabelonerne er venligst stillet til rådighed af selskabernes kommunikationsafdelinger og kvalificeret i samarbejde med gruppens deltagere.

 

 

Genveje